Detail vozidla
Lexus RX450H 4×4 3.5V6 HYBRID spolu benzín a elektro300PS
- Nezávislé hodnotenie
- Bezpečnosť a Komfort
- Technická špecifikácia
- Poznámky
- Lokalita vozidla
SUV Lexus RX je jednoznačne najpredávanejším modelom značky na Slovensku a drvivá väčšinu zákazníkov si vyberá práve hybridnú verziu. Zo 44 kusov modelu RX predaných v roku 2011 (údaj platný v čase písania testu) malo hybridný pohon až 35 kusov, teda 80 %. To robí z verzie RX 450h jeden z najrozšírenejších hybridov na Slovensku. Pritom množstvo ľudí nemá o jeho existencii zdanie.
Jeden z mála
Slovenský trh k hybridnému SUV RX 450h neponúka mnoho alternatív. Zákazníci hľadajúci alternatívne pohonné systémy v balení SUV môžu poškuľovať po Volkswagene Touareg Hybrid, Porsche Cayenne S Hybrid, či Audi Q5 Hybrid. V zmysle fair play treba dodať, že posledný menovaný je o číslo menší než zvyšok. Ostatní výrobcovia majú hybridné SUV zatiaľ v príprave a BMW len nedávno ukončilo výrobu modelu X6 ActiveHybrid.
Porovnanie s konkurenciou
|
||||
Modely
|
Lexus RX 450h AWD
|
Volkswagen Touareg Hybrid
|
Audi Q5 Hybrid Quattro
|
Porsche Cayenne S Hybrid
|
Dĺžka (mm)
|
4 770
|
4 795
|
4 629
|
4 864
|
Šírka (mm)
|
1 885
|
1 940
|
1 898
|
1 939
|
Výška (mm)
|
1 685
|
1 709
|
1 653
|
1 705
|
Rázvor (mm)
|
2 740
|
2 893
|
2 807
|
2 895
|
Bat. priestor (l)
|
496/1570
|
493/1555
|
225/925
|
580/1590
|
Poh. hmotnosť (kg)
|
2 110
|
2 315
|
1 910
|
2 240
|
Výkon (kW/k)
|
183/249
|
245/333
|
155/211
|
245/333
|
Kr. moment (Nm)
|
317
|
440
|
350
|
440
|
Výkon systému (kW/k)
|
220/299
|
279/380
|
180/245
|
279/380
|
Max. rýchlosť (km/h)
|
200
|
240
|
225
|
242
|
0 - 100 km/h (s)
|
7,8
|
6,5
|
7,1
|
6,5
|
Spotreba (l/100 km)
|
6,3
|
8,2
|
6,9
|
8,2
|
Cena (€)
|
od 59 000 (57 000)*
|
od 67 940
|
od 56 860
|
od 83 355
|
Šesť valcov, dva elektromotory, no žiadny stupeň
Lexus RX 450h poháňa hybridná sústava s typickou architektúrou Toyoty. Benzínovému motoru 3.5 V6 s Atkinsonovým cyklom pomáhajú v tomto prípade dva elektromotory (vpredu a vzadu). Ten zadný nie je so zvyškom pohonnej sústavy nijako mechanicky previazaný a vzájomnú spoluprácu predného a zadného modulu má na starosti jednotka riadenia výkonu (PCU). Výkon z predných motorov prenáša na predné kolesá hybridná bezstupňová prevodovka CVT so simuláciou sekvenčného radenia.
Motor a pohonný systém
|
|
Usporiadanie a počet valcov
|
V6 + 2 elektromotory
|
Zdvihový objem
|
3 456 cm3
|
Max. výkon (benzínový motor)
|
183 kW/249 k
|
pri otáčkach
|
6 000/min
|
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
|
317 Nm
|
pri otáčkach
|
4 800/min
|
Max. výkon (elektromotor vpredu/vzadu)
|
123 kW (167 k)/50 kW (68 k)
|
Max. krútiaci moment (elektromotor vpredu/vzadu)
|
335/139 Nm
|
Max. výkon (celkový)
|
220 kW/299 k
|
Palivo
|
benzín
|
Pohon
|
4x4
|
Prevodovka
|
hybridná bezstupňová
|
V praxi to znamená, že vodič sa nemusí o nič starať, stačí naštartovať (alebo skôr zapnúť) a elektronika už diriguje všetky tri motory. Po zapnutí systému spaľovací motor zostane ticho, pokiaľ netreba nevyhnutne nabiť batérie. Pri citlivom zrýchľovaní zostáva šesťvalec naďalej v pokoji. K slovu sa dostáva až pri prekročení rýchlosti približne 40 km/h alebo pri razantnejšom stlačení akcelerátora.
Jeho oživenie prebieha úplne nehlučne a bez akýchkoľvek vibrácií, iba v pozadí počuť jemný šum. Mnohokrát sme si v praxi overili, že plne hybridný pohon má opodstatnenie najmä pri jazde meste, obzvlášť pri otravnom posúvaní sa v zápche. Vtedy sa spaľovací motor tak ľahko k slovu nedostane. Okrem nehlučnej prevádzky je benefitom aj usporené palivo a pohľady spolustojacich s pootvorenými okienkami. Od veľkého SUV každý čaká skôr mrmlanie šesťvalca prípadne klepot nafťáka než šepot kvetín.
Podvozok Lexusu RX 450h pokračuje vo filozofii pohonného systému. Jeho mottom je zabezpečiť posádke maximálny komfort bez starostí. Napriek značnej výške vozidla sa SUV ani v zákrutách výrazne nenakláňa, čo je dôsledkom použitia aktívnych stabilizátorov. Ich súčasťou sú elektromotory, ktoré v zákrute vyvíjajú dodatočný krútiaci moment na predný aj zadný stabilizátor nezávisle a tým regulujú nakláňanie karosérie podľa aktuálnych podmienok.
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
- 4 X 4 .
- Airbag spolujazdca .
- Airbag vodiča .
- Airbagy bočné.
- Airbagy hlavové.
- Airbagy zadné bočné.
- Alarm .
- Asist/efektivita jazdy.
- Assist (EDS):kontr. otáčok hnacích kolies.
- Assist DSC(DTC) (Dynamic Stability).
- Assist EBD/EBV Brake Distribution Regulation.
- Assist ESP(VDC) Stability program.
- Assist kontr tlaku pneu.
- Assist(BAS) brzdový.
- Assist/ABS Anti Blocking Sys.
- Assist/ASR(TC,EDS)preklz.
- Assist/Dažďový senzor.
- Assist/Kamera park.
- Assist/Parkovací.
- Assist/rozjazd kopec Auto-Hold.
- Assist/senzory predné.
- Assist/senzory zadné.
- Assist/Tempomat.
- Assist/Zjazd z kopca.
- Bedrová opora .
- Bezklúčové odomykanie a zamykanie.
- Bezkľúčové štartovanie.
- Bluetooth.
- Centrál/ na DO.
- Centrálne uzamykanie.
- Deaktivácia airbagov
- Denné svietenie.
- Disky z ľahkej zliatiny R19.
- El. nastaviteľné sedadlá.
- El. nastavovanie volant.
- El. okná 4ks.
- El. otv a zatv kufra.
- El. sedadlá s pamäťou.
- El. vyhrievané sedadlá.
- El. zrkadlá sklápateľné.
- El. zrkadlá vyhr.
- Hlasom ovládaná Navigácia.
- Hmlovky.
- Hudba prémiová.
- Imobilizér.
- ISOFIX .
- Klimatizácia aut/2 zónová.
- Kožený paket.
- Kožený volant.
- Kúpené v SK.
- Lakťová opierka posuvná.
- LED denné svietenie.
- Miest na sedenie 5.
- Multifunkčný displej.
- Multifunkčný volant.
- NAVI/dotyková.
- Nefajčiarske vozidlo .
- Ostrekovač svetlometov.
- Pal-počítač.
- Posilovač / Servo.
- Pôvodný stav laku.
- Prvý majiteľ ! ! !
- Rádio CD/DVD.
- Rezervné koleso.
- Sedadlá Koža/Brús. koža.
- Sedadlá/zadné polohovateľné.
- Sedadlá/zadné posúvateľné.
- Sedadlá/zadné sklápateľné.
- Serv knižka/elektronická .
- Servisná história úplná.
- Svetelný senzor.
- Svetlá Bixenóny.
- Tónované sklá.
- Úver možný !*!*!
- Vonkajší teplomer.
- Vstup/iPhone/iPod/USB/AUX.
- Zatm. okná-Determálne.
Šesť valcov, dva elektromotory, no žiadny stupeň
Lexus RX 450h poháňa hybridná sústava s typickou architektúrou Toyoty. Benzínovému motoru 3.5 V6 s Atkinsonovým cyklom pomáhajú v tomto prípade dva elektromotory (vpredu a vzadu). Ten zadný nie je so zvyškom pohonnej sústavy nijako mechanicky previazaný a vzájomnú spoluprácu predného a zadného modulu má na starosti jednotka riadenia výkonu (PCU). Výkon z predných motorov prenáša na predné kolesá hybridná bezstupňová prevodovka CVT so simuláciou sekvenčného radenia.
Motor a pohonný systém
|
|
Usporiadanie a počet valcov
|
V6 + 2 elektromotory
|
Zdvihový objem
|
3 456 cm3
|
Max. výkon (benzínový motor)
|
183 kW/249 k
|
pri otáčkach
|
6 000/min
|
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
|
317 Nm
|
pri otáčkach
|
4 800/min
|
Max. výkon (elektromotor vpredu/vzadu)
|
123 kW (167 k)/50 kW (68 k)
|
Max. krútiaci moment (elektromotor vpredu/vzadu)
|
335/139 Nm
|
Max. výkon (celkový)
|
220 kW/299 k
|
Palivo
|
benzín
|
Pohon
|
4x4
|
Prevodovka
|
hybridná bezstupňová
|
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
Nová platná STK a EK do 01/2024.