Detail vozidla
Škoda 125L 37kW/50PS, M5, 1 Majiteľ
Pozri si tu ↓↓↓ pod textom video obhliadku vozidla Škoda 125 L alebo na: AutoRanc-Car Video Presentation na YouTube. Model 125 sa od modelu 120 odlišoval 5-stupňovou prevodovkou.
- Nezávislé hodnotenie
- Bezpečnosť a Komfort
- Technická špecifikácia
- Poznámky
- Lokalita vozidla
Škoda 105/120/125 (typ 742) je automobil nižšej strednej triedy , ktorý bol vyrábaný československou automobilkou Automobilové Závody Mladá Boleslav n.p. od roku 1976 do roku 1990. Modely 105 a 120 sa navzájom odlišovali použitou motorizáciou, kde sa v modeli 105 použil motor s objemom 1 046 cm³ a v modeli 120 s objemom 1 174 cm³. Model 125 sa od modelu 120 odlišoval 5-stupňovou prevodovkou. Tieto automobily nahradili typ 100 / 110, ktorý sa vyrábal predovšetkým v prvej polovici 70. tich rokov. V roku 1984 došlo u Škody 105/120 k modernizácii karosérie a rozšíreniu rozchodu kolies, čím vznikol model M, ktorý vo výrobe zostal až do roku 1990 odel automobilu. Vzhľadom k finančnej situácii vo vtedajšom centralizovanom hospodárstve a po nevydarených projektoch Škoda 720 a 740 (neskôr aj 760), nezostal dostatok financií pre vývoj úplne nového modelu automobilu. Aj keď model 1000 MB bol v dobe svojho uvedenia na trh považovaný za moderný automobil, prax ukázala, že koncepcia motora vzadu je neperspektívna. Pre nedostatok financií sa AZNP rozhodla, že sa znovu vydá cestou modernizácie modelu Škoda 100. Prvé prototypy nového modelu boli obyčajným faceliftom starého modelu s hranatejšou karosériou (prototyp Škoda 727 z roku 1971). Neskôr sa vývojové oddelenie rozhodlo adresnejšie riešiť problémy s chladením vzadu uloženého motora pomocou presunutia chladiča do prednej časti vozu. Vznikla tak unikátna koncepcia 1,2 litrového motora a 13 litrovej chladiacej sústavy. Priaznivým vplyvom voľby vpredu uloženého chladiča bolo lepšie chladenie, zanedbateľne aj rozloženie hmotnosti. Typ 742 bol predstavený v roku 1976 na Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne.
- Hmlovky.
- Po prvom majiteľovi ! ! !
- Rádio/MP3/kazetový pr.
- STK / EK-platná.
- Strešný nosič.
Objem Motora 1174 cm3.
Výkon: 37kW/50PS.
STK 04/2026.
EK04/2025.
Vozidlo kúpené nové 17.2.1989. Po úmrtí starého otca, majiteľa vo veku 82 rokov v roku 2018 ostalo vozidlo v rodine, kde je doteraz.
Sú k nemu aj pôvodné veci ako:
- originál sanie-filter na karburátor.
- originál motor !!!!!! Teraz je tam založený 130 kový motor
- výfuk je originál len je navarená hrubšia koncovka.
- športový volant