Detail vozidla
Subaru Legacy 2.0D 4×4 Kombi 110kW/150PS
- Nezávislé hodnotenie
- Bezpečnosť a Komfort
- Technická špecifikácia
- Poznámky
- Lokalita vozidla
Test: Subaru Legacy 2.0 D- láska k tomuto autu prichádza až na druhý pohľad.
Subaru Legacy disponuje všetkými prednosťami modelov tohoto japonského výrobcu, od nenapodobiteľného motoru boxer až po jedinečný pohon Symmetrical AWD. My sme si sadli za volant verzie Legacy 2.0 D.
Originálny naftový boxer 2.0D doslova očarí. Uhádnuť, že tento motor spaľuje naftu, dá zabrať aj profesionálovi. Prezradí to až pohľad na otáčkomer s červenou zónou od 4800 otáčok.
Rovnako očarujúci je jeho ťah. Tých 110 kW už pri 3600 otáčkach pôsobí oveľa vitálnejšie, ako by ste očakávali. Postaral sa o to mohutný krútiaci moment 350 Nm, ktorý je k dispozícii od 1800 otáčok za minútu, a dobré sprevodovanie s vyslovene krátkou jednotkou. Možno aj preto, lebo v dieselovom Legacy už nenájdete legendárny redukčný prevod. Pravdu povediac ho ani nepotrebuje. Aj bez neho utiahne príves s hmotnosťou 1,7 tony. Skvelou správou je rozhodnutie použiť šesťstupňovú prevodovku. Tá sa postarala o excelentnú spotrebu.
Ani v mestskej premávke nemusí z nádrže ubudnúť viac ako 6,5 litra paliva na sto kilometrov, o čom sa jeho benzínovým súrodencom môže len snívať. Radenie prevodov je pritom japonsky presné.
Tu je Legacy naozaj silným hráčom. Tlmenie nerovností odvádza takmer v štýle prémiovej triedy. Alebo lepšie povedané, filtrácia podvozku je lepšia ako v niektorých SUV, a to aj na 18-palcových diskoch. Neprekáža mu betónová cesta ani mačacie hlavy. Za volantom cítiť precíznosť, s akou bolo auto navrhnuté. Komfort odpruženia však neznamená, že by strácalo istotu v zákrutách. Nízke ťažisko plochého motora a harmonický prenos výkonu na všetky štyri kolesá cez systém Symmetrical AWD ho drží vo zvolenej stope bez výrazných náklonov a sklonov k pretáčavosti či nedotáčavosti.
Dokonca aj elektrický posilňovač riadenia dokáže ponúknuť veľmi príjemnú spätnú väzbu a hladkosť bez prenosu negatívnych síl na volant. Priamejší prevod zas prináša radosť z jazdy. Aj na brzdách cítiť, že sú koncipované na vyššiu záťaž. Ich účinok neslabne ani pri naozaj drsnom zaobchádzaní. Len spojka je o čosi tvrdšia, čo pravdepodobne vyplýva zo snahy o čo najväčšiu životnosť a spoľahlivosť. A tá je asi najväčšou devízou Subaru, ktoré si v rebríčkoch spoľahlivosti, napríklad nemeckého TUV, udržuje popredné priečky aj po desiatich či dvanástich rokoch. Toto auto preto neočarí hneď, no jeho kvality si začnete vážiť s pribúdajúcim rokmi.
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
- Airbag spolujazdca.
- Airbag vodiča .
- Airbagy bočné.
- Airbagy hlavové.
- Assist/ABS Anti Block sys.
- Assist/ASR(TC,EDS)preklz.
- Assist/Dažďový senzor.
- Assist/Kamera park.
- Assist/Tempomat.
- Bez klúčové otváranie/zatváranie.
- Bezkľúčové štartovanie.
- Bluetooth.
- Centrálne uzamykanie.
- Deaktivácia airbagu - ÁNO.
- Disky hliníkové R16.
- Displej dotykový..
- El okná 4ks.
- El sedadlá s pamäťou.
- El strešné okno.
- El zrkadlá sklápateľné.
- Hmlovky.
- Imobilizér.
- Klíma aut/2 zónová.
- Kožený paket.
- Kožený volant.
- Miest na sedenie 5.
- Možná kúpa na splátky ✔.
- Multifunkčný displej.
- Multifunkčný volant.
- NAVI/dotyková.
- Pal-počítač.
- Posilovač / Servo.
- Rádio CD/DVD.
- Sezónne prezutie/Elektróny.
- Strešné okno/elektrické-šíber.
- Svetlá Xenony.
- Tónované sklá.
Motor menený v 2023 má nabehané 140 000 km-motor je z auta r.v: 2016.
Menené ramená v 2024.
Menená spojka 2024.
Motor menený v 2023 má nabehané 140 000 km-motor je z auta r.v: 2016.
Menené ramená v 2024.
Menená spojka 2024.
Vozidlo je používané od roku 2017 na Slovensku jednou osobou.
STK a EK platná do 06/2025.V prípade vážneho záujmu možné po ndohode spraviť novu STK a EK .








