Detail vozidla
Peugeot Rifter Concept Geneva 1.5BlueHDI Optik
Pozri si aj ↓↓↓ video ↓↓↓ obhliadku tohto vozidla. Automobilka Peugeot si na tohtoročný autosalón v Ženeve priviezla prekvapivého debutanta. Zaužívané meno Partner skončilo. No nezmenil sa len názov ! ! ! Francúzi načrtli odvážnu budúcnosť modelu Rifter. www.autoranc.sk
- Nezávislé hodnotenie
- Bezpečnosť a Komfort
- Technická špecifikácia
- Poznámky
- Lokalita vozidla
Automobilka Peugeot si na tohtoročný autosalón v Ženeve priviezla prekvapivého debutanta. Zaužívané meno Partner skončilo. No nezmenil sa len názov ! ! ! Francúzi načrtli odvážnu budúcnosť modelu Rifter.
Rifter je postavený na novej robustnej platforme, ktorá je navrhnutá tak, aby zvládala aj náročnejšiu jazdu po nespevnených komunikáciach. Špecifický exteriér zaváňa skôr terénnym SUV než rodinným minivanom. Môže za to najmä využitie plastových ochranných prvkov na spodnej časti karosérie. Praktický Peugeot je k dispozícií v dvoch verziách: 5- alebo 7-miestny variant kombinujú všestrannosť, modularitu a praktickosť.
Okrem sériového modelu predstavila automobilka aj nový 4x4 koncept tohto kompaktného vanu. My máme jeho optickú verziu.
Koncept kabíny lietadla dokresľuje ešte na moje gusto príliš mohutný stredový panel. Na druhej strane sa zasa podarila jeho dominanta. Je ňou osempalcový kapacitný dotykový displej s dobrou odozvou, obsahuje šesť reproduktorov a obsahuje MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Ponúka tiež dva porty USB a in-line jack. Pracoval presne, bez oneskorenia a obrazovka je veľmi dobre čitateľná. Potešilo ma ešte, že Peugeot Rifter má ovládanie klimatizácie manuálne, mimo obrazovky, samostatnými gombíkmi.
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
- 8 palcový kapacitný dot displej.
- Airbag 6 ks.
- Airbag spolujazdca.
- Airbag vodiča .
- Airbagy bočné.
- Airbagy predné stĺpik.
- Android Auto.
- Asist/efektivita jazdy.
- Assist (EDS):kontr. otáčok hnacích kolies.
- Assist / nepozornosť vodiča.
- Assist DSC(DTC) (Dynamic Stability).
- Assist EBD/EBV Brake Distribution Regulation.
- Assist ESP(VDC) Stability program.
- Assist kontr tlaku pneu.
- Assist sledovania dopr značiek.
- Assist(BAS) brzdový.
- Assist/ABS Anti Block sys.
- Assist/ASR(TC,EDS)preklz.
- Assist/Dažďový senzor.
- Assist/Jazdné pruhy.
- Assist/Kamery Pred-Zadná.
- Assist/obmedzovač rych.
- Assist/Parkovací.
- Assist/rozjazd kopec Auto-Hold.
- Assist/senzory zadné.
- Assist/Stop&Start.
- Assist/Tempomat.
- Assist/Výstraha vzdial/kolízia.
- Bedrová opora.
- Bez klúčové otváranie/zatváranie.
- Bezkľúčové štartovanie.
- Bluetooth rozhranie .
- Bočné dvere Ľ+P posuvné.
- Centrál/ na DO.
- Centrálne uzamykanie.
- Deaktivácia airbagu - ÁNO.
- Deflektor na oknách.
- Disky hliníkové R16.
- Dvere bočné posuvné 2ks.
- ECO-Start /Stop.
- El okná.
- El zrkadlá sklápateľné.
- El zrkadlá vyhr.
- Elektr ručná brzda.
- Fólie-zatmavenie.
- Garážované.
- Hmlovky.
- Imobilizér.
- ISOFIX.
- Klíma aut/3 zónová.
- Klíma automatická.
- Klíma priehradka.
- Komfortné smerovky.
- Kožený volant.
- Kúpené nové v SK.
- Lakťová opierka posuvná.
- LED denné svietenie.
- LED zadné svetlá.
- Miest na sedenie 5.
- MirrorLink.
- Možná kúpa na splátky ✔.
- Multifunkčný dotykový displej.
- Multifunkčný volant.
- Natáčacie svetlomety.
- NAVI/dotyková.
- NAVIGÁCIA.
- Nefajčiarske vozidlo.
- Obmedzovač rýchlosti .
- ODO-Pass/záruka KM.
- Okno zadné vyhrievané.
- Ovládanie hovoru-volant.
- Pal-počítač.
- Po prvom majiteľovi ! ! !
- Posilovač / Servo.
- Prefinancovanie vozidla ✔.
- Rádio/Multimedia.
- Rezervné koleso.
- Režim jazdy - ECO.
- Sedadlá/letec. stolíky.
- Sedadlá/zadné delené.
- Sedadlá/zadné polohovateľné.
- Sedadlá/zadné posúvateľné.
- Sedadlá/zadné sklápateľné.
- Serv knižka/elektronická .
- Servisná história ✔.
- Servisná história úplná ✔.
- STK / EK-platná.
- Strešný nosič/Lyžiny.
- Svetelný senzor.
- Svetlá hmlové.
- Svetlá prisvecujú zákruty.
- Ťažné zariadenie.
- Tónované sklá.
- TV, LCD panel.
- Vonkajší teplomer.
- Vstup/iPhone/iPod/USB/AUX.
- Vstup/USB/.
- Zrkadlenie mobilu.
Emisná trieda EURO 6d.
V prvom rade priestor
Napriek tomu, že predné miesta na sedenie sú zvládnuté veľmi dobre, v tomto modeli nie sú prioritou. Tou je maximálny priestor pre ostatných členov posádky a na batožinu vrátane množstva veľkých odkladacích priestorov. Za všetky spomeniem policu nad prednými sedadlami a masívnu schránku medzi vodičom a spolujazdcom. Už len nasadanie na zadné sedadlá veľmi uľahčujú posuvné zadné dvere. Toto riešenie doslova milujem. Nič vám tak neuľahčí nastupovanie či nakladanie detskej sedačky. Nehovoriac o tom, že keď vás niekto „priparkuje“, v podstate vás to nemusí trápiť. Samotné dvere sa otvárajú relatívne ľahko, majú dostatočne silnú aretáciu a na ich zatvorenie s nimi netreba trieskať ako zmyslov zbavený. Môžu byť vybavené roletkou a dokonca aj elektricky ovládanými oknami. Posed na zadných sedadlách je primerane zvýšený, takže pohybovo obmedzení ľudia sa sem usadia ľahko. Zadné sedadlá sú až prekvapivo výrazne tvarované, takže dobre podržia telo v zákrutách. Nie sú nastaviteľné, ale sú individuálne sklopné. Pri sklápaní sa zároveň sedák „potopí“ smerom k podlahe. Tým sa dostávame k batožinovému priestoru. Dostanete sa doň cez dosť veľké zadné dvere, na čo treba myslieť pri parkovaní. Po ich otvorení máte pred sebou 775 litrov priestoru s variabilným plató, ktorým môžete v prípade potreby predeliť v horizontálnej rovine priestor na polovicu. Po sklopení sedadiel a naložení po strechu sa tento priestor nafúkne až na 3 000 litrov! Veľký kočík sa sem však zmestí bez toho, aby ste ho museli rozoberať a sklápať sedadlá. Je to paráda. Po sklopení sedadiel (samozrejme, do roviny) sa Rifter takmer premení na malú dodávku. Vďaka vysokému stropu a spolujazdcovmu sedadlu, ktoré sa (síce po nepraktickej demontáži lakťovej opierky) dá sklopiť smerom dopredu, tu môžete prevážať ozaj veľké predmety. Za praktickú stránku si teda Rifter zaslúži veľkú pochvalu.
Hneď po naštartovaní motora 1,5 BlueHDi som zostal veľmi prekvapený. Bol totiž mimoriadne tichý a kultivovaný aj hneď po studenom štarte. Pri jazde ho bolo miestami ledva počuť a čo ma v mrazivom počasí tešilo najviac, bolo, že auto veľmi rýchlo začalo kúriť. Do minúty začal z výduchov prúdiť teplý vzduch. K výkonu motora (75kW/102 k) nemám výhrady. S autom sa dalo jazdiť dostatočne dynamicky. Možno by som prijal väčšiu výkonovú rezervu, ale v tomto prípade si viac cením extrémne nízku spotrebu motora. Mimo mesta som dokázal jazdiť aj za niečo málo cez 5 l/100 km a v chladnom meste sa spotreba pohybovala v okolí 6,3 l/100 km. Celkový priemer 5,6 l/100 km je super. Veľmi príjemne ma prekvapila aj samotná jazda. Peugeot Rifter má veľmi príjemne a pohodlne nastavený podvozok. Je dobre odhlučnený, nebúcha, neodskakuje… Aj vďaka nemu z auta sršala pohoda, ktorá je na rodinných výletoch neoceniteľným spoločníkom.
Ruku na srdce: kedy ste naposledy s autom zavítali do takého terénu, že ste zostali visieť na bruchu? Asi viete, kam tým mierim. SUV sú nepochybne štýlové autá, ale ak ich kúpu niekto obhajuje ich praktickou stránkou, nemá celkom pravdu. Väčšina kombíkov poskytuje pre posádku a batožinu rovnako veľa miesta. Áno, v SUV sa vyššie sedí a lepšie sa doň nakladajú detské sedačky, ale či je to dostatočný argument na kúpu auta s vyšším ťažiskom a spotrebou, to už nechám na zváženie čitateľov. Pohon 4×4 tak zostáva jediný pádny argument v prospech SUV, ak teda vôbec je v ponuke. Čo keď vám poviem, že existuje auto, ktoré ponúka vyšší posed, nižšiu spotrebu, lepšiu využiteľnosť a neporovnateľne viac priestoru než SUV? Je ním MPV Peugeot Rifter. Strávil som s ním viac týždňov a nevychádzal som z údivu, ako veľmi mi toto auto prirástlo k srdcu.
Platná STK a EK 01/2027.
Vozidlo kúpené nové na SLOVENSKU !!!!!!
Akontácia od 0%








